Cloudstoring legt hoofdkantoor PostNL lam | Automatisering Gids

Bij PostNL zijn 'enkele duizenden' werkplekken van medewerkers massaal uit de lucht geweest stond op 18 oktober in de AG te lezen De storing, die op de 16e begon, was op de 18e nog steeds niet opgelost. "Lang geleden dat ik mij zo verveelde" twittert een van de medewerkers.
De storing betreft de werkplekken van alle medewerkers in het hoofdkantoor in Den Haag (merendeels thin-client) en alle werkplekken van de servicedesks van PostNL. 

De postkantoren en de werkprocessen rond pakket- en postbezorging zijn niet getroffen. Volgens een woordvoerder is de systeemuitval terug te voeren op 'een hardwarestoring bij een leverancier'. 

Om welke leverancier het gaat wil PostNL niet zeggen, maar bekend is dat PostNL begin vorig jaar met KPN-dochter ApplicationNet een 5-jaars contract sloot voor levering en beheer van 'Workspace Online' voor 13.000 gebruikers. Die deal betrof behalve de werkplekken van TNT Post in Nederland ook de werkplekken in België en het Verenigd Koninkrijk.