Bij PostNL zijn 'enkele duizenden' werkplekken van medewerkers
massaal uit de lucht geweest stond op 18 oktober in de AG te lezen. De storing, die op de 16e begon, was op de 18e nog steeds
niet opgelost. "Lang geleden dat ik mij zo verveelde" twittert een van
de medewerkers.
De storing betreft de werkplekken van alle medewerkers
in het hoofdkantoor in Den Haag (merendeels thin-client) en alle
werkplekken van de servicedesks van PostNL.
De postkantoren en de werkprocessen rond pakket- en postbezorging
zijn niet getroffen. Volgens een woordvoerder is de systeemuitval terug
te voeren op 'een hardwarestoring bij een leverancier'.
Om welke
leverancier het gaat wil PostNL niet zeggen, maar bekend is dat PostNL
begin vorig jaar met KPN-dochter ApplicationNet een 5-jaars contract
sloot voor levering en beheer van 'Workspace Online' voor 13.000
gebruikers. Die deal betrof behalve de werkplekken van TNT Post in
Nederland ook de werkplekken in België en het Verenigd Koninkrijk.