
Het gaat hierbij om innovators die mobiliteit omarmen en traditionelen die huiverig zijn om dit te implementeren. 84% van de innovators gaat verder met mobiliteit, gemotiveerd door businessdrivers. Traditionele organisaties implementeren mobiliteit langzamer, doorgaans als antwoord op de behoeften van de gebruiker en zij zien zowel minder kosten als minder voordelen.
“Maar weinig onderwerpen op het gebied van IT krijgen vandaag de dag zoveel aandacht als mobiliteit”, aldus Francis deSouza, president, Products and Services bij Symantec.
“Het verschil in houding en resultaten tussen organisaties die mobiliteit actief omarmen en diegenen die hier terughoudend in zijn, is aanzienlijk.


Mobiliteitsbeleid
Als het gaat om de innovators, houdt de betrokkenheid van het bedrijf niet op met het kopen van telefoons. Zij hebben ook vaker een mobiliteitsbeleid en het is tweemaal zo waarschijnlijk dat ze gebruikmaken van technologie om hun beleid kracht bij te zetten (60 procent van de innovators tegenover 33 procent onder traditionelen). Innovators halen meer voordeel uit mobiliteit en zij zien hier ook meer kosten mee gepaard gaan. Zij hadden gemiddeld tweemaal zoveel mobiele incidenten in het afgelopen jaar, zoals verloren devices en databreuken. Dit leidde tot gevolgen zoals boetes rond wet- en regelgeving en gederfde inkomsten. Innovators ervaren veel meer voordelen, op drie gebieden: toegenomen productiviteit, snelheid en agility; verbeteringen in merkwaarde, klanttevredenheid en algeheel concurrentievermogen; en tenslotte tevredener werknemers en verbeterde recruterings- en retentieaantallen.
Het meest belangrijke echter, is dat de innovators een bijna 50 procent hogere omzetgroei ervaren dan traditionelen (44% versus 30%). Al met al hebben bedrijven positieve resultaten met mobiliteit. Lees hier het originele rapport.